بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه
سرخط خبرها

حاج علی‌اکبری: چینی‌ها در سفر رئیسی اشتباهشان در عربستان را جبران کردند| ۲۲ بهمن امسال یادآور فتح خرمشهر بود

  • کد خبر: ۱۵۰۷۷۴
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
حاج علی‌اکبری: چینی‌ها در سفر رئیسی اشتباهشان در عربستان را جبران کردند| ۲۲ بهمن امسال یادآور فتح خرمشهر بود
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به چین گفت: هیئت ایرانی با برنامه و با قدرت در این سفر حضور پیدا کرد؛ چین نیز در میزبانی سنگ‌تمام گذاشت، ماجرایی هم که در عربستان پیش آمده بود، درصدد جبران برآمدند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز ‌جمعه امروز تهران اظهار داشت: ماه رجب امسال، ماه شیرین و دلنشینی برای جامعه ما بود. یکی از آن شیرینی‌ها، بارش برف و باران در کشور بود. البته برای برخی از مردم در برخی نقاط مانند کوهرنگ دشواری‌هایی پیش آمده که با همت مردم و مسئولان برطرف خواهد شد. وزیر کشور را دیدیم که در میدان هستند. مسئولان و گروه‌های جهادی نیز کار‌ها را پیش می‌برند.

امام‌جمعه موقت تهران به سفر رئیس‌جمهور به چین اشاره کرد و گفت: این سفر از سفر‌هایی است که با توجه به موقعیت کنونی مورد توجه مراکز جهانی قرار گرفت. این سفر آثار ملی و بین‌المللی خواهد داشت. جانمایی جایگاه ایران در معادلات آینده قدرت جهانی بسیار مهم است. سهم ایران را در قدرت آینده باید با دقت و کار جهادی به دست آورد.

حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: این سفر در راستای این کار بزرگ بود. چین در آینده قدرت بلامنازع اقتصادی جهانی خواهد بود. داشتن قرارداد راهبردی با این کشور می‌تواند به ما کمک کند. حضور ما در شانگ‌های و... نیز پررنگ‌تر خواهد شد؛ از داشتن دشمن مشترک نیز باید استفاده کرد تا به تقویت همکاری‌ها پرداخت. هیات ایرانی با برنامه و با قدرت در این سفر حضور پیدا کرد. چین نیز در میزبانی سنگ تمام گذاشت. ماجرایی هم که در عربستان پیش آمده بود، درصدد جبران برآمدند.

امام‌جمعه موقت تهران به موضوع زلزله در خوی و ترکیه و سوریه اشاره و تصریح کرد: خدا را شاکریم که مردم و مسئولان دست به دست هم دادند و در خوی وارد میدان شدند. من مکرر با امام جمعه خوی و... تماس داشتم. گزارش آن‌ها این بود که پشتیبانی‌ها خوب است. ان‌شالله قدم‌های تکمیلی نیز برداشته شود. امام جمعه خوی می‌گفت که می‌گفتند شاید نتوان امسال راهپیمایی برگزار کرد، اما بیش از ۱۷ هزار نفر در راهپیمایی ۲۲ بهمن خوی شرکت کردند.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: زلزله‌ای که در کشور‌های ترکیه و سوریه رخ داد، فاجعه بزرگ انسانی بود. ده‌ها هزار نفر کشته و مجروحان بسیاری به دنبال داشت. این وضعیت روبروی جامعه جهانی قرار دارد. این یک امتحان بزرگ برای سایر کشور‌ها و جامعه جهانی است. ما برای مردم این دو کشور که برادران‌مان هستند، برای درگذشتگانشان طلب مغفرت و برای بازماندگانش طلب اجر داریم.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: امیدواریم که از جهات مختلف این خسارت کاسته شود و ماجرا تا حدی بهتری مدیریت شود. ایران در ارتباط با هر دو کشور نیرو و محموله فرستاد. اخلاق نبوی به ما حکم می‌کند و می‌آموزد که کار بزرگی انجام بدهیم. آنچه انجام شده کافی نیست. ملت بزرگ ایران؛ دست به دست هم دهیم و با کمک مجموعه‌های دولتی به میدان امداد و نجات این ملت‌ها برویم.

حاج علی‌اکبری اظهار داشت: جامعه جهانی مردود بزرگ این امتحان است. این مردودی مخصوصاً نسبت به سوریه است. آن‌ها بیشتر سر و صدا کردند تا اینکه کاری انجام بدهند. در ارتباط با سوریه اتفاقی که افتاده برای جامعه جهانی بسیار زشت است. آمریکا و اروپا دچار سقوط اخلاقی شده‌اند و باطن پلید و کثیف خود را نشان دادند. مجموعه‌های جهانی هم نشان دادند که چقدر بی‌خاصیت هستند. امیدواریم با همت ملت‌های منطقه و ملت ایران از آلام دو ملت عزیز ترکیه و سوریه کاسته شود.

امام‌جمعه موقت تهران درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: ۲۲ بهمن امسال یک فتح بزرگ بود که بسیار باشکوه برگزار شد. رهبری در دیدار مردم آذربایجان تحلیل جامع و همه‌جانبه از حماسه مردم ایران ارائه کردند. کار ملت ایران بسیار بزرگ بود.

حاج علی‌اکبری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اظهار داشت: یک یوم الله دیگر در روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ثبت شد. علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود داشت یک عملیات بزرگ پیروز توسط مردم همچون عملیات بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر دیگری شد، رخ داد. این دست قدرت خداوند بود که از آستین ملت ایران بیرون آمد و اراده ملت ایران در برابر چشم جهانیان تجلی یافت. به ملت ایران باید تبریک گفت. مردم با همه تنوع سلیقه‌ای که داشتند حضور پیدا کردند. از نظر جمعیت در بین راهپیمایی‌های مشابه کم‌نظیر بود. فضا حالت جشن ملی داشت و محیط سرشار از پرچم ایران بود. در این محیط مردم به شهدا و حاج قاسم ابراز علاقه کردند. امت با غیرت، باوفا، با بصیرت، با روشن‌بینی، با امید، با نشاط و با تحلیل وارد میدان شدند. ملت ایران مظلوم‌ترین و مقتدرترین ملت در بین ملت‌های جهان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->